article13

ממה מושפע מצב הרוח שלך?

היום אני רוצה לספר לך קצת על מצב הרוח שלך, שמלווה אותך לכל אורך שעות היממה ולכל אורך חייך.

כשאת מרגישה טוב – יש לך מצב רוח טוב.
כשאת מרגישה לא טוב – יש לך מצב רוח לא טוב.
זו נוסחה פשוטה! למעשה, מצב הרוח שלך משקף את המצב הרגשי שלך.
כאשר את עצמאית רגשית, את זו שמשפיעה ומחליטה איזה מצב רוח יהיה לך.
ככל שאת יותר תלותית רגשית באחרים, מצב הרוח שלך מושפע מאנשים אחרים.
הסביבה במקרים רבים משפיעה על מצב הרוח במקרים נעימים ובמקרים פחות נעימים.

כוונתי היא, לדוגמא, שאם מישהו יאמר לך משהו פוגע, ההשפעה של זה על מצב הרוח שלך תלויה בתלות או בעצמאות הרגשית שלך. אם את עצמאית רגשית, אולי זה יהיה לך קצת לא נעים, אך מצב הרוח שלך לא ישתנה. השליליות של הזולת לא תדבק בך.
אך אם את תלותית מבחינה רגשית, את תהי בבעיה מכיוון שמבחינתך אם לא כולם מרוצים ממך, קיים פוטנציאל שידחו אותך ואם ידחו אותך אין לך את המסוגלות לשרוד לבדך. השליליות של הזולת תשפיע עליך ולכן, כאשר מתרחש אירוע לא נעים את מיד בטוחה שכנראה יש משהו בתוכך שהוא לא מספיק טוב. את מרגישה מאוימת שהחברה תדחה אותך ואם את מאוימת את לא מסוגלת להיות במצב רוח טוב.

כשאין לך מספיק ביטחון בעצמי בערך האבסולוטי שלך וביכולת שלך לשרוד ללא החברה, את נעשית תלותית ואז כל ביקורת שאת מקבל מכניסה אותך לפאניקה שמא משהו אצלך לא בסדר ושמא הולכים לדחות אותך. במקרים כאלו, כל סימן הכי קטן מאיים עליך. כשמישהו עובר לידך עם פרצוף חמוץ את מיד בטוח שאת הולכת להינטש ואת רצה לבדוק מה הבעיה שלך. כמובן שזה עושה לך מצב רוח לא טוב. ובאותה מידה, אם מישהו עובר לידך ומחמיא לך או מחייך אליך, את מרגישה רצויה וזה נותן לך ביטחון שהחברה מרוצה ממך ולא תדחה אותך – דבר שגורם למצב הרוח שלך לעלות.

כך את חיה במטוטלת רגשית שמנוהלת על ידי החברה שסביבך וצורת ההתייחסות שלה כלפיך. המטוטלת הרגשית שלך מקצינה ככל שאת חיה יותר בתדמית, ככל שה"אגו" שלך גדול יותר. ככל שיש לך גאווה בכמות גדולה יותר, "אגו" גדול יותר – היכולת שלך לשלוט על מצב הרוח שלך קטנה יותר כיוון שאת מתקשה לנוע מתחושה אחת לשנייה.

על מנת להיות בעלת הבית על מצב הרוח שלך את חייבת ללמוד לאהוב את עצמך ולקבל את עצמך. אם את אוהבת את עצמך את יכולה להיות בעלת הבית על הרגשות שלך. את יכולה להכניס דברים לפרופורציות. כאשר את מקבלת את עצמך באמת, להבנה שלך יש את הכוח ואת היכולת לנהל את העולם הרגשי שלך ואת התחושות שלך.

אז מה צריך לעשות אם את רוצה לחזור להיות בעלת הבית על מצב הרוח שלך?
מה צריך לעשות אם נמאס לך לנוע רגשית לפי יחס הסביבה אליך?
צריך לחזור להיות בעלת הבית על העולם הרגשי שלך.
צריך ללמוד לקבל את מי שאת ולאהוב את עצמך.
צריך ללמוד לחשוף את החולשות ואת הסודות והפחדים שלך.
צריך ללמוד להכניס פרופורציות אמתיות לחיים שלך!

....





    שתפי אצלך

    דילוג לתוכן