article4

אשמה היא אשפה

העוול העצמי הגדול ביותר שאנו נושאות בתוכנו ועל גבינו הוא אשמה. אשמה, במילים אחרות, זאת המסקנה ש "אני לא מספיק טובה"! האשמה הזו שואבת מאיתנו את האנרגיה ואת שמחת החיים בצורות מתוחכמות ביותר. מבלי שנבחין בכך היא הפכה להיות חלק מרכזי מחיינו.

אני רוצה להציע לכן תחליף למילה "אשמה" במילה שמאוד דומה לה בצליל ויותר מתאימה כדי לתאר את המהות שלה:
אשמה היא אשפה!
אשמה היא אשפה מחשבתית, אשפה רגשית, אשפה תודעתית. אשפה שחייבים להשליך אותה למקום אליו שהיא שייכת: לפח האשפה. מי שמרגישה אשמה צריכה להוכיח כל הזמן שהיא ראויה. אשמה היא הפחד המתמיד שיגלו שאנחנו לא מספיק טובות, לא ראויות, לא שוות. ברגע שאנו מודעות לאשמה ולמנגנון שלה, אנו חופשיות ממנה.

שאלו את עצמכן במהלך היום: "האם אני מרגישה עכשיו אשמה לגבי משהו"?

קראי עוד על איך להיפטר מרגשות אשם

אשמה יכולה לבוא לידי ביטוי בהמון צורות: אשמה על כך שאני לא מוצלחת כפי שאני אמורה להיות, לא יפה מספיק, לא חכמה, לא אמא מספיק טובה, לא מסודרת, לא עובדת מספיק, לא נחה מספיק, אין לי מספיק כסף, הזוגיות שלי לא מספיק מושלמת ועוד ועוד…

אשמה היא צורות שונות ומגוונות של המסקנה: אני לא מספיק טובה. בכל פעם שאתן מרגישות כך, דעו שמנגנון האשמה פועל עליכן עכשיו. בכל פעם שאתן חוששות שיחשפו שאתן לא מושלמות כפי שאתן רוצות שיאמינו, דעו שהאשמה פועלת. בכל פעם שאתן רואות אנשים שמצליחים במשהו שאתן לא, וזה מפריע לכן – האשמה שוב פועלת.





    שתפי אצלך

    דילוג לתוכן