article1

איך להפסיק לדאוג?

אנשים רבים מנסים ככל יכולתם להימנע מסיטואציות שגורמות להם לדאגה. הם עושים ככל יכולתם כדי לחיות את חייהם בצורה חלקה ושמחה אבל כולנו יודעים שהחיים הם בלתי צפויים ושבלתי אפשרי להגביל את החיים שלנו למקום מצומצם של שליטה ושל ביטחון. עצם הניסיון שלנו להימנע ממצבים מדאיגים, מגבילה את החיים שלנו ומשאירה אותנו במרווח קטן מאוד של חיים.

ישנם אנשים שידועים בשל היותם טיפוסים דאגניים. הם דואגים לכל מיני תחומים בחייהם ובכך פוגמים בבריאותם ובחיי החברה שלהם. מקור הדאגה הוא בצורך שלנו לשלוט בכל מה שקורה. כאשר אנחנו חסרים באמונה בטוב הבסיסי של החיים ואנחנו חסרים את היכולת להתמסר לרגעי ההווה – אנחנו נכנסים לשליטה ולמצב אובססיבי של דאגה.

כדי להפסיק לדאוג בצעו את השלבים הבאים:

  1. דעו את מקור הדאגה – מדוע אתם נוטים לדאוג? האם אתם מודעים למצבים בהם אתם נוטים יותר לדאוג?מתי אתם נוטים לדאוג? על מנת לענות על השאלות, אתם חייבים להבין את עצמכם. אז קחו לעצמכם את הזמן להרהר בשאלות ולענות עליהן בכנות.
  2. דעו מה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות – שאלו את עצמכם מה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות אם דברים לא ילכו בדרך שאתם רוצים? עלתה לכם תשובה? מעולה! עכשיו למדו לקבל את זה.
  3. קבלה – מחקרים מוכיחים שהדבר הקריטי בהתמודדות עם דאגה הוא קבלת הגרוע מכל. כשאתם מקבלים את מה שעלול לקרות, התודעה שלכם מתבהרת ומתפנה להתמקד בפתרונות במקום פשוט לדאוג. אז פשוט השלימו עם זה שהדבר הגרוע מכל אכן הולך להתרחש.
  4. התמקדו בפתרונות – התמקדות בפתרונות באמצעות נקיטת פעולה מסייעת להפחתת והפסקת הדאגה על דברים קטנים. עשו כל שאתם יכולים כדי לסייע לעצמכם להפסיק לדאוג ולפתור את הבעיה. נקיטת פעולה מסייעת לכם להתקדם ולרכוש חזרה את האמון שהכול יהיה בסדר.

כאשר אנחנו משנים את הפעולות האוטומטיות שלנו בעשייה מודעת ויזומה, לאט לאט זה משפיע על הדפוסים הרגשיים הפנימיים שלנו. אם לדוגמה כאשר אתם דאוגים אתם מוצאים את עצמכם מרימים טלפונים, כוססים ציפורניים או צופים בטלוויזיה – בחרו לעשות משהו שונה: אולי לצאת להליכה. אולי לצייר ציור. אולי לאפות עוגה. פשוט שנו את המהלך הרגיל של הדרמה הרגשית שלכם ותראו כמה רווחה נפשית נכנסת לחייכם.

אנשים מצליחים ידועים בזכות השלווה והיכולת שלהם להיות נוכחים באופן מלא בהווה. יש לכם רק את הרגע הזה בשביל לחיות – אל תתנו לרגע הזה להיעלם על ידי דאגה על דברים שאין לכם שליטה לגביהם. במקום זאת, למדו לחיות את הרגע ולתכנן את עתידכם.

זכרו – הדאגה לעולם לא גוזלת את הצער של המחר, היא רק מתישה את השמחה של היום…

....





    שתפי אצלך

    דילוג לתוכן